Veelgestelde vragen

KLANTENACCOUNT
1. Hoe kan ik mij op www.toolstation.be registreren?
2. Waarvoor kan ik mijn klantaccount gebruiken?
3. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
4. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
5. Hoe kan ik mij voor de nieuwsbrief en printreclames aan-/afmelden?
6. Kan ik een ander factuuradres toevoegen?
7. Kan ik de producten ook in een vestiging kopen?

BESTELLEN
1. Hoe vind ik een product?
2. Hoe kan ik de voorraad van producten controleren?
3. Is er een minimale bestelwaarde?
4. Kan ik mijn winkelwagen opslaan?
5. Hoe rond ik mijn bestelling af?
6. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
7.Kan ik mijn bestelling online bekijken?
8. Waar kan ik de status van mijn bestelling zien?
9. Kan ik ook via e-mail een bestelling plaatsen?

BETALING
1. Hoe kan ik een vouchercode gebruiken?
2. Welke betaalmethoden zijn er?
3. Hoe werkt betaling met Bancontact?
4. Hoe werkt betaling via vooruitbetaling?
5. Hoe kan ik via Paypal betalen?
6. Hoe werkt betaling met een creditcard?
7. Wat is het verificatienummer/de veiligheidscode van de creditcard?
8. Waar vind ik mijn factuur?
9. Kan ik een factuur opnieuw afdrukken?

LEVERING
1. Wat zijn de verzendkosten?
2. Wat is de algemene levertijd?
3. Welke koeriersdienst wordt gebruikt?
4. Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
5. Kan ik mijn levering volgen?
6. Wat gebeurt er wanneer ik de levering niet in ontvangst kan nemen?
7. Kan ik in het buitenland laten leveren?

GARANTIE, RETOUR & HERROEPING
1. Hoelang heb ik garantie op mijn artikel?
2. Wat moet ik doen in geval van schade?
3. Hoe werkt omruilen/retourneren?
4. Welke termijnen gelden voor omruilen en retourneren?
5. Hoe kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht?
6. Welke termijn geldt voor een herroeping?

VEILIGHEID
1. Wat zijn cookies?
2. Hoe worden mijn persoonsgegevens beschermd?
3. Hoe worden mijn betaalgegevens beschermd?

SERVICE
1. Hoe kan ik producten beoordelen?
2. Hoe kan ik Toolstation beoordelen?
3. Hoe kan ik contact opnemen met de klantendienst?

MILIEU
1. Wat houdt AEEA in?
2. Waar kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?
3. Waar kan ik batterijen inleveren?

Klantaccount

1. Hoe kan ik mij op www.toolstation.be registreren?
Rechtsboven op onze website vindt u de knop Inloggen/registreren. Als u hierop klikt, kunt u een klantaccount aanmaken. Indien u al klant bij Toolstation bent, kunt u daar ook inloggen op uw klantaccount.
2. Waarvoor kan ik mijn klantaccount gebruiken?
In uw klantaccount kunt u uw persoonsgegevens aanpassen, een adressenboek voor verschillende aflever- en factuuradressen aanmaken, eerdere bestellingen bekijken en eventueel ook nabestellen. Bovendien kunt u eerder bestelde artikelen oproepen, de gewenste contactmethoden kiezen, zich voor de nieuwsbrief aanmelden en onze gratis catalogus aanvragen.
3. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op de desbetreffende knop op onze inlog-/registratiepagina. Nadat u uw e-mailadres hebt ingevoerd, sturen wij u een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen.
4. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Als u zich bij uw klantaccount hebt aangemeld, klikt u bij uw persoonsgegevens op de knop “Wijzig gegevens”. Hier kunt u onder andere uw wachtwoord wijzigen.
5. Hoe kan ik mij voor de nieuwsbrief en printreclames aan-/afmelden?
Als u zich bij uw klantaccount hebt aangemeld, kiest u bovenaan de optie “Account voorkeuren”. Hier kunt u, afhankelijk van het onderwerp, de gewenste contactmethode kiezen. De onderwerpen waarover u informatie kunt ontvangen zijn; Abonneren op de catalogus / Contactopname met klantendienst in verband met vragen over openstaande bestellingen / Informatie over uw bestelstatus / Ontvangst van nieuwsbrieven, flyers of printreclame.
6. Kan ik een ander factuuradres toevoegen?
Ja. Meldt u zich hiervoor in uw klantaccount aan en kies de optie “Mijn adressen”. Hier kunt u nieuwe adressen toevoegen en deze in het bestelproces als factuur- of leveradres gebruiken.
7. Kan ik de producten ook in een vestiging kopen?
Nee. Op dit moment hebben wij geen vestiging in België.
Terug naar boven

Bestellen

1. Hoe vind ik een product?
Al onze producten hebben een uniek artikelnummer. Als u weet wat het artikelnummer is, voert u dit in het zoekveld op onze website in. Het desbetreffende product wordt vervolgens getoond. Indien u niet weet wat het artikelnummer is, voert u in het zoekveld de naam van het artikel in dat u zoekt of kijkt u in de relevante categorie.
2. Hoe kan ik de voorraad van producten controleren?
Als u een product hebt aangeklikt, wordt naast het artikelnummer, de naam, de verpakkingseenheid en de prijs ook onze actuele voorraad weergegeven. Ook de voorraad van de producten in onze vestigingen is hier te vinden, deze kunt u vinden door bij controleer voorraad, voor de juiste vestiging te kiezen.
3. Is er een minimale bestelwaarde?
Nee, wij hanteren geen minimale bestelwaarde. Bestellingen boven de € 10,- worden echter gratis verzonden. Voor bestellingen onder de € 10,- brengen wij € 5 verzendkosten in rekening.
4. Kan ik mijn winkelwagen opslaan?
In ons winkelwagenmenu, dat u opent door op de knop “Winkelwagen” rechtsboven op onze website te klikken, kunt u uw winkelwagen bewaren, printen of naar iemand anders e-mailen. Klik hiervoor op de knop met de drie witte balken rechtsboven. Indien u nog niet op uw klantaccount bent ingelogd, wordt u eerst naar de inlog-/registratiepagina geleid.
5. Hoe rond ik mijn bestelling af?
Als u alle producten in uw winkelwagen hebt gedaan, klikt u op de knop “Afrekenen”, rechtsboven op onze website of direct in het winkelwagenmenu. Bij de eerste stap wordt de verzendinformatie weergegeven en als deze juist is, klikt u op “Ga verder” rechtsonder. Indien u het aflever- of factuuradres nog wilt wijzigen, klikt u op “Wijzig”. Bij de volgende stap kunt u de gewenste betaalmethode kiezen en indien gewenst de Algemene voorwaarden en het Privacybeleid bekijken. Nadat u opnieuw op de knop “Ga verder” hebt geklikt, wordt u gevraagd de benodigde informatie voor het verwerken van de betaling in te voeren. Deze informatie varieert, afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Door de betaalinformatie te bevestigen, is uw bestelling afgerond en zijn de bestelde producten voor u gereserveerd. Let op: als u voor de optie 'Vooruitbetaling' kiest, wordt de bestelling direct afgerond. De bestelling kan echter pas na ontvangst van de betaling worden verwerkt en de producten zijn ook dan pas voor u gereserveerd.
6. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Als u een bestelling wilt retourneren of annuleren, moet u ons het retourformulier toesturen dat u samen met de bestelbevestiging hebt gekregen of op onze website kunt downloaden. U kunt ook contact opnemen met onze klantendienst.
7. Kan ik mijn bestelling online bekijken?
Ja. In uw klantaccount vindt u onder de optie “Mijn bestellingen” een overzicht van alle bestellingen. U kunt deze hier ook afdrukken, nabestellen, Track & Trace informatie volgen of e-mailen.
8. Waar kan ik de status van mijn bestelling zien?
In uw klantaccount vindt u onder de optie “Mijn bestellingen” een overzicht van alle bestellingen met de bijbehorende status.
9. Kan ik ook via e-mail een bestelling plaatsen?
Ja. Wij verzoeken u ons hiertoe de gewenste artikelnummers en hoeveelheden evenals de desbetreffende betaalmethode te laten weten. Onze klantendienst zal uw bestelling vervolgens onmiddellijk in behandeling nemen en u alle benodigde informatie doen toekomen.
Terug naar boven

Betaling

1. Hoe kan ik een vouchercode gebruiken?
Open uw winkelwagen door op de knop rechtsboven te klikken. Vul vervolgens de waardeboncode in het desbetreffende veld in en klik op “toevoegen”, waarna het bedrag van uw bestelling wordt verlaagd.
2. Welke betaalmethoden zijn er?
U kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden: Bancontact / Vooruitbetaling (pro forma) / PayPal / Creditcard
3. Hoe werkt betaling met Bancontact?
Indien u voor deze betaalmethode heeft gekozen en op “Ga verder” heeft geklikt, wordt u naar het betaalplatform van de desbetreffende partner geleid. Volg de aanwijzingen op de desbetreffende portal en rond daar uw betaling af. Nadat u de betaling hebt voldaan, krijgt u van ons het bestelnummer en een bevestigingse-mail met alle details. De artikelen zijn dan voor u gereserveerd en uw bestelling wordt verzendklaar gemaakt.
4. Hoe werkt betaling via vooruitbetaling?
Indien u voor deze betaalmethode hebt gekozen en op “Ga verder” hebt geklikt, krijgt u van ons een bestelnummer en een bevestigingsmail met de betaalinformatie. Zodra het bedrag op onze rekening staat, worden de artikelen voor u gereserveerd en wordt uw bestelling verzendklaar gemaakt.
5. Hoe kan ik via Paypal betalen?
Indien u voor deze betaalmethode hebt gekozen en op “Ga verder” hebt geklikt, wordt u automatisch naar de website van PayPal geleid en moet u zich aanmelden. Volg de aanwijzingen van PayPal. Nadat u de betaling hebt voldaan, worden de artikelen voor u gereserveerd en wordt uw bestelling verzendklaar gemaakt.
6. Hoe werkt betaling met een creditcard?
Indien u voor deze betaalmethode hebt gekozen en op “Ga verder” hebt geklikt, wordt een nieuw venster geopend. Vul de gevraagde gegevens van uw creditcard in en klik op “Betalen”, indien alle gegevens correct zijn ingevuld. U krijgt vervolgens uw bestelnummer en een bevestigingsmail met alle details. De artikelen zijn dan voor u gereserveerd en uw bestelling wordt verzendklaar gemaakt.
7. Wat is het verificatienummer/de veiligheidscode van de creditcard?
Afhankelijk van de aanbieder worden hiermee de 3 cijfers op de achterzijde resp. de 4 cijfers op de voorzijde van de creditcard bedoeld.
8. Waar vind ik mijn factuur?
Indien u bij uw klantaccount aangemeld bent, kunt u onder “Mijn bestellingen” de gewenste bestelling openen en een kopie van de factuur afdrukken. U ontvangt uw factuur bovendien per e-mail zodra uw bestelling is verwerkt.
9. Kan ik een factuur opnieuw afdrukken?
Indien u bij uw klantaccount aangemeld bent, kunt u onder “Mijn bestellingen” de gewenste bestelling openen en een kopie van de factuur afdrukken door op de button ‘print geselecteerde facturen’ te klikken.
Terug naar boven

Levering

1. Wat zijn de verzendkosten?
Alle bestellingen met een bestelwaarde van €10,- en meer worden bij ons gratis verzonden. Bij een lagere bestelwaarde brengen wij €5,- aan verzendkosten in rekening.
2. Wat is de algemene levertijd?
Wij streven ernaar alle bestellingen binnen 24u te bezorgen. Voor bestellingen in het weekend gelden andere levertijden, deze vindt u op ; https://www.toolstation.be/messages/delivery; . Indien vanwege onvoorziene omstandigheden een vertraging optreedt en ons dit door onze logistieke partner wordt medegedeeld, dan neemt onze afdeling klantendienst vanzelfsprekend contact met u op.
3. Welke koeriersdienst wordt gebruikt?
Afhankelijk van de afmetingen van de bestelde artikelen en het gewenste adres, worden alle pakketten met PostNL of GLS verzonden.
4. Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Op elk gewenst adres waar PostNL of GLS kan leveren. Hieronder vallen dus ook pakketpunten. Houd wel rekening met eventuele openingstijden/kantooruren van pakketpunten.
5. Kan ik mijn levering volgen?
Ja. Als u het besteloverzicht in uw klantaccount opent, vindt u onder de desbetreffende bestelling een Track & Trace-knop. Bovendien vindt u in de per e-mail naar u verzonden factuur (dit geldt niet voor vooruitbetalingen) een link voor het volgen van de zending.
6. Wat gebeurt er wanneer ik de levering niet in ontvangst kan nemen?
Indien de bezorger bij u langskomt om de bestelling te leveren en u niet thuis blijkt te zijn, laat hij een bericht in de brievenbus achter en:
  • - biedt hij de artikelen de volgende werkdag opnieuw aan.
  • - laat hij een afhaalbericht met het adres van het afhaalstation achter.
  • - geeft hij het pakket af bij een van uw buren.
7. Kan ik in het buitenland laten leveren?
Het is niet mogelijk om een bestelling buiten België te bezorgen. Mocht u een bestelling willen laten leveren buiten België adviseren wij u gebruik te maken van onze Nederlandse, Franse of Duitse webshop (afhankelijk van het land waarnaar u wilt verzenden).
Terug naar boven

Garantie, retour en herroeping

1. Hoelang heb ik garantie op mijn artikel?
Alle artikelen hebben een garantie van 1 jaar. De garantie van artikelen van sommige fabrikanten kan bovendien worden verlengd na registratie op de website van de desbetreffende fabrikant. Deze artikelen zijn in onze catalogus gekenmerkt en in de productbeschrijving op onze website vindt u de corresponderende link.
2. Wat moet ik doen in geval van schade?
Indien items van uw bestelling niet of beschadigd zijn geleverd, moet u binnen 48 uur na ontvangst van de artikelen contact opnemen met onze klantendienst. De medewerkers stellen vervolgens alles in het werk om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
3. Hoe werkt omruilen/retourneren?
Vanzelfsprekend kunt u bij ons in het kader van de wettelijke voorschriften en binnen een termijn van 30 dagen kosteloos omruilen/retourneren. Op http://www.toolstation.be/messages/omruilen-en-retourneren vindt u een beschrijving van ons proces voor omruilen/retourneren.
4. Welke termijnen gelden voor omruilen en retourneren?
Alle producten kunnen binnen 30 dagen kosteloos aan ons worden geretourneerd. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst of kijk op http://www.toolstation.be/messages/omruilen-en-retourneren
5. Hoe kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht?
Indien u van uw herroepingsrecht gebruik wilt maken, vindt u op http://www.toolstation.be/messages/omruilen-en-retourneren alle benodigde informatie en een voorbeeld-herroepingsformulier.
6. Welke termijn geldt voor een herroeping?
U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen herroepen. Alle informatie hierover vindt u op http://www.toolstation.be/messages/omruilen-en-retourneren
Terug naar boven

Veiligheid

1. Wat zijn cookies?
Cookies zijn stukjes informatie en data die meestal bestaan uit letters en cijfers. Uw browser wordt bij het bezoeken van sommige websites gevraagd om deze cookies op te slaan. Cookies stellen deze websites in staat u van andere personen te onderscheiden. Wij gebruiken een klein aantal cookies die essentieel zijn voor het functioneren van onze website. Zo kunnen wij bijvoorbeeld opslaan wat u al in uw winkelwagen hebt gedaan. Meer informatie over dit onderwerp vindt u op ; http://www.toolstation.be/messages/cookies;.
2. Hoe worden mijn persoonsgegevens beschermd?
Wij behandelen uw gegevens vanzelfsprekend met zorgvuldigheid en respect. Alle informatie over ons privacybeleid vindt u op ; http://www.toolstation.be/messages/privacy;.
3. Hoe worden mijn betaalgegevens beschermd?
Alle delen van onze website die persoonsgegevens verzamelen of weergeven, zijn door middel van een versleutelde SSL-verbinding beveiligd. Onze interne servers worden bovendien door firewalls beschermd en bevinden zich op een veilige locatie. Meer informatie vindt u op ; http://www.toolstation.be/messages/privacy;.
Terug naar boven

Service

1. Hoe kan ik producten beoordelen?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om producten op Toolstation België te beoordelen. Dit zal nog worden toegevoegd op onze website.
2. Hoe kan ik Toolstation beoordelen?
Wij stellen elke vorm van feedback vanzelfsprekend op prijs. Daarom ontvangen onze klanten kort na levering van hun bestelling een e-mail met het verzoek ons op Trustpilot.be te beoordelen. Volg de aanwijzingen en links in deze mail om naar de beoordelingsportal te gaan. Op ; http://www.trustpilot.be;. kunt u ook direct een beoordeling aan Toolstation geven.
3. Hoe kan ik contact opnemen met de klantendienst?
Onze klantendienst is van maandag t/m vrijdag tussen 08.300 - 17.00 uur te bereiken via het telefoonnummer: 078/05.00.96. Bovendien hebt u tijdens onze openingstijden de mogelijkheid met onze klantendienst te chatten. Ook e-mails worden natuurlijk zo snel mogelijk beantwoord. Deze kunt u sturen naar: [email protected].
Terug naar boven

Milieu

1. Wat houdt AEEA in?
Het ‘’Afgedankte Elektrische en Elektronische Apparatuur [AEEA] is de Belgische equivalent van de Europese WEEE-richtlijn voor het op de markt brengen, het terugnemen en het verwijderen van elektrische en elektronische apparaten. Als initiële distributeur van elektrische apparaten zijn wij verplicht ons als zodanig bij de EAR (Export Administration Regulation) te registreren. Ons WEEE-nummer is BPRN00521. Meer informatie over AEEA vindt u op https://www.toolstation.be/messages/aeea;
2. Waar kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?
Het symbool van de “doorgekruiste afvalbak” op elektrische en elektronische apparaten evenals op tl-buizen en spaarlampen duidt erop dat een apparaat onder AEEA valt en zodoende niet als normaal huisvuil mag worden beschouwd. De recycling van deze apparaten ontziet waardevolle grondstoffen. Het inleveren ervan is gratis bij gemeentelijke inzamellocaties. Relevante adressen en openingstijden kunt u bij uw gemeente opvragen. Meer informatie over AEEA vindt u op https://www.toolstation.be/messages/aeea;
3. Waar kan ik batterijen inleveren?
Batterijen en accu's bevatten schadelijke stoffen die gevaarlijk kunnen zijn voor de gezondheid en het milieu. Oude batterijen kunnen ingeleverd worden bij inzamellocaties of retour gezonden worden aan Toolstation. De verschillende materialen zullen deskundig worden gesorteerd, verwerkt en teruggewonnen. Voor meer informatie kijk op https://www.toolstation.be/messages/aeea;
Terug naar boven